Yapılmaması Gereken SEO Hataları

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu her web sitesi sahibi için çok önemlidir. Marka değerinin, ziyaretçi sayısının, satışların artması için SEO olmazsa olmazdır. Web tasarımcılar ya da blog sitesi sahipleri genellikle daha çok web sitesinin tasarım tarafıyla daha çok ilgilenirler. On Page SEO yani iç optimizeyi önemsemeyen çoğu kişi google arama motorunun çıkarmış ve güncellemiş olduğu algoritmalar neticesinde çok ciddi sıkıntılar yaşamaktadırlar. Artık şu black hat seo tekniklerinden vazgeçmenin zamanı gelmedi mi? Canımız fazla yanmadı mı? Google ne istiyorsa, kriterleri ne ise onları yapalım. Hile ile bir yerlere gelmenin ömrü çok uzun sürmez. Ne demiş Atalarımız ”Yalancının Mumu Yatsıya Kadar Yanar.” Ne güzel bir cümle değil mi? Aşağıda yapılmaması gereken SEO Hataları ile ilgili hazırladığımız en önemli 10 hatayı sizlerle paylaşmış bulunmaktayız;

Satın Alınan Kalitesiz Bağlantılar;

Web sitemizin arama motorlarında hızlı yükselmesi, daha çok ziyaretçiye ulaşması için backlink satın almaya yöneliriz. İşte bu konuda hızlı, araştırma yapmadan, güvenilir olmayan kişilerle alışveriş yaparsak web sayfamızın spam riskiyle karşı karşıya kalmasını sağlamış oluruz. Kendi ellerimizde sitemizi bitiririz. Burada bağlantı aldığınız kişiye suç bulmayın, o tabi ki satacak. Kaliteli kaynağın ne olduğunu bilmeyen yüzlerce kişi var hatta çoluk çocuk diyebiliriz. Google stratejilerini bilmeden nasıl olsa bu sektörde para var, bir çok keriz de var ben de kazanırım mantığıyla link satışı yapıyorlar. Tekrar hatırlatmakta fayda var. Bağlantı alacağınız kişileri araştırın, konuşun, yazışın ve sorular sorun. Bağlantılarından örnekler isteyin. Fazla abartı kaynaklar almayın. Çok değil az, öz ve kaliteli olan linkler kazandırır.

kopya-icerik

Kopya içerik;

Hırsızları bitirebilir misiniz? Hayır. Siz de bu yolda kesinlikle ilerlemeyin. Rakiplerinizin bırakın içeriğini başlıklarını bile taklit etmeyin. Birisi bir konu yazıyor hop peşine 10 kişi aynı konuyu yazıyor. Bazıları utanmadan aynı yazıyı kopyalıyor. Buluyorsun ulaşıyorsun, neden aldın kaldır dediğinde düzgün konuş kaldırırız üslubuna dikkat etmezsen kaldırmam ne yaparsan yap gibi cümlelerle karşılaşıyorsun. O nedenle bu tip varlıklarla hiç uğraşmayın google spam report kısmından ilgili siteleri şikayet edin. Gerisi google hallediyor. Sakın bir şey yapmıyor diye düşünmeyin o sitenizden içerik alan kişinin sitesini hatta kendini yazar olarak eklediyse web sayfasına tüm sitelerini gözden geçiriyor. Mesela sen bir web sayfası kurdun. Yazar olarak kendi plus hesabını ekledin ve başka birisinden içerik aldın. Şikayet edildiğinde o sitenin yazarı sen olduğun için artık sabıkalı oluyorsun. Yani başka site açtığında google sana 10 üzerinden değilde 9 üzerinden değerlendirme yapıyor. Bu benim tecrübelerime dayanarak belirlediğim bir durum. 3 Aylık bir araştırma neticesinde bu konuda emin oldum. Aynı şehirde yaşayan bir arkadaşım hangi siteyi kurduysa 15 gün içinde spam uyarısı aldı. Daha hiç bir şey yapmadan.
Sakın birilerinin emekleriyle oynamayın. Emekleriniz ile oynayan kişiye gereken neyse onu yapın. Asla vazgeçmeyin.

Pagerank Değeri Kazanma Çabaları;

Pagerank diyerek öleceğiz. Ya arkadaşlar bu pagerank sandığınız kadar önemli bir şey değil. Artık sadece 0-10 arası bir rakam. Arama motorları yani google tarafından verilen bir rütbe. Kesinlikle web sitelerinizin başarısını etkileyecek bir unsur değil, bundan sonrada olmayacak. Geçmiş de çok müşteri gelirdi, PR kaç link var elinde? sorusuyla konuşa başlayan. Ya sitem çöp olduktan sonra PR10 olsa ne olur 9 olsa ne. O nedenle twitter gibi kaliteli bir sitenin ana sayfasından link almadığınız sürece bu pr olayına takılı kalmayın. Pagerank için değil ziyaretçiniz için mücadele edin. Pagerank değil domain otoritenizi artırmanın yollarına bakın.

Uzun ve Gereksiz Başlıklar;

Acemi blog yazarları yazmış olduğu makalenin özetini başlık olarak eklerler. Başlık o içeriğin okunması için çok önemli bir etkendir. Önem derecesi belirleyecek olursak %80 öneme sahip diyebiliriz. Arama motorlarında yükselmek, trafik getirmek için çok detaylı araştırma yapıp en doğru başlığı bulmalıyız. Çok uzun çok kısa olmamalı. En fazla 60 karakter 6 kelimeden oluşmalı. Araştırmalar bunu söylemektedir. Başlık belirlemeden önce mutlaka Google Adwords kelime aracından destek almayı ihmal etmeyiniz. Kelimelerin rekabet oranını, aranma hacmini bularak çok güzel başlıklar elde edebilirsiniz.

İçerik ya da Grafik Takıntıları;

Bazı blog ya da web site sahipleri başarısını içeriğe bulurken bazıları ise grafik tasarımı sayesinde başarılı olduklarını belirtirler. Hiç kimse sayfa hızını, grafik optimizasyonunu dikkate almıyor. Değerli okurlarımız sayfa hızınızı mutlaka optimize ederek iyileştirin. Bunun için bu sayfada sizlerele paylaştığımız konuyu dikkate alabilirsiniz.

Ücretsiz Hosting ve Blog Servisleri;

Blogger, Tumblr, WordPress gibi ücretsiz web hizmeti sunan servisler bulunmaktadır. Evet çok iyi platformlar ve iyi değerler sunmaktadırlar. Ama hiç bir zaman arzu ettiğimiz optimizasyonu gerçekleştirebileceğimiz esnekliği bize sunmayacaklardır. Önerim gerçekten bir konuya önem veriyorsanız onunla ilgili oluşturacağınız web sayfanıza ücretli bir alan adı ve hosting satın almanız çok önemlidir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu;

İşte geldik en yaygın SEO hatalarından anahtar kelime yoğunluğuna dikkat edilmemesi olayına. Web sitenize içerik eklerken kelime yoğunluğuna çoğumuz dikkat etmiyoruz. Belli başlı anahtar kelimelerde çıkmak için sürekli onları kullanıyor, gizli bağlantılar ekliyor işi abartıyoruz. Yinelenen metin kullanmaktan kaçının. Google arama motorunun istemiş olduğu kriterleri öğrenin.

seo-hatalari

Kısa İçerikler;

Buda en sık yapılan seo hataları arasındadır. Bir makale yazıyoruz ve bu gerektiğinden de kısa. Kullanıcı bilgiyi net olarak alamıyor. Bu sizin gözünüzde bilgiyi ziyaretçilerinize net olarak aktardığınız anlamına gelse de arama motorlarının özellikle de google’nin gözünde aktarmadığınız anlamına geliyor. Bu nedenle ideal bir konu en az 300 kelimeden oluşmalıdır. Eğer gerçekten bu işi gönül veren birisiyseniz içeriği uzun ve net bir şekilde hazırlamaya bakın. Ama sırf uzun yazmak için yazmayın. Kullanıcı odaklı yazın. Ziyaretçi yazıdan bıkıp çıkmasın. Sürükleyici olsun ve onlara gerçekten bir şeyler aktarın.

Sadece Ana Sayfaya Değer Vermek;

Bir çoğumuz bu hatayı yapıyor değil mi? Sadece ana sayfamızı optimize ediyor sadece ona bağlantı alıyor ve onun için mücadele ediyoruz değil mi? Aslında alt sayfalarımızı kuvvetlendirip ana domainimizin otoritesini artıracak teknikler uygulasak SEO açısından daha başarılı olacağız. Ah bunu bir kavrayabilsek her şey çok güzel olacak.

ALT Etiketleri Unutmak;

Eklediğimiz resimlere ALT etiket eklemeyi bir çoğumuz unutur ya da önemsemez. Aslında bu SEO açısından oldukça önemli bir kriterdir. Kesinlikle eklediğiniz resimlere etiket eklemeyi unutmayınız. En sık yapılan seo hataları arasında yer alan bu durumu önemsemenizi şiddetle önermekteyim.

Yukarıda paylaşmış olduğumuz en sık yapılan hataları lütfen dikkate alınız. Kesinlikle uygulamaktan çekinmeyiniz başarı kendiliğinden gelecektir. Unutmayın yapan kişinin yapmayan kişiden illaki farkı olacaktır.

Bir önceki yazım olan WordPress İçin Hatasız Mysql Veritabanı Oluşturma başlıklı makalemi de okumanızı tavsiye ederim.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on LinkedInEmail this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir