Sosyal Medya Neden İnsan İlişkilerine Odaklanır?

Sosyal medyanın hayatımıza daha çok girmesi ile birlikte markalar, insan  ilişkilerini güçlendirmeye ve insanlar ile daha çok etkileşime girme eğilimindeler. Pure Matter’ın başkanı Bryan Kramer, geçtiğimiz yılın başında, gelenekselleşmiş  ”B2B” ve “B2C” anlayışını “İnsandan İnsana” yani “H2H” ‘a dönüştüren konuşmasında bu durumu özetlemiştir. Bryan Kramer, bu konuşmasında değişen  trendi çok güzel adlandırmış ve insanlar da bu yeni ismi benimsemişlerdir. #H2H  hashtagi artık iletişim ve dijital pazarlama sektörlerindeki insanlar tarafından  sıkça kullanılmaktadır. Ama odak noktası niçin “İnsan İlişkileri”? Neden başarıya  ulaşmak için sosyal medyada müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmamız gerekiyor?

 Odak Noktasında Değişim

Genellikle, pazarlama geleneksel bir itme işlemi olmuştur. Stratejik yönünü  belirlersin, demografik profillerine göre hedef kitlene nasıl ulaşacağını belirlersin  ardından vermek istediğin mesajı buralarada yayınlarsın ve talebin gelmesini beklersin.

insan-iliskileriSosyal medyadaki büyüme, bu dinamiği değiştirdi. Eskiden itme yöntemi marka  mesajını kitlelere yayma konusunda en iyi yol iken, artık sosyal platformlarda bu yöntem çok da etkili değil. Reklamlarınızı bu kanallardan iletmek insanlar tarafından hoş karşılanmıyor ve sizi haber kaynaklarından silmeyi tercih ediyorlar.

Eskiden, reklamcıların  kitleleri varken, artık bütün kartlar seyircilerin elinde. Artık sadece ve sadece kendi ilgilerini çeken şeylerin haber akışlarına girmesine izin veren kullanıcılar, kendi haber akışlarını kendileri yaratıyorlar.

Medya tüketim alışkanlıkları değiştikçe, pazarlamacılar da ilerlemeleri gerektiğini anlamalıdırlar. Eğer neyi ve ne zaman göreceklerini seçebiliyorsa, onlara ulaşmanın tek yolu onlara sizi seçmeleri için bir sebep vermektir.

Buna “Bir Sebep için Sosyal” Denir

Sosyal medyayı anlamak  ve kullanmak için püf nokta onun sadece “sosyal” olduğunu anlamaktır. Eğer markanızı ve mesajınızı, sosyal medya kullanıcılarına iletmek istiyorsanız onlarla iletişime geçmek, onların ne istediğini anlamak ve mesajlarınıza onların ihtiyaçlarına  göre bir yön vermek zorundasınız. Sosyal medya platformlarını kullanan kullanıcı sayısı gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. Facebook’u kullanan sayısı, geleneksel medya kaynaklarını kullanan sayısından çok daha fazla. İnsan ilişkilerine daha çok önem verilmeye başlanmasının sebebi işte tam olarak bu. Esas konu, insanların ilgisini yaptığınız işe nasıl çekebilirsiniz?

Daha da önemlisi, iyi içerikler paylaşılır. Bugüne kadar insanlar tarafından beğenilmek ve kendi arkadaş grupları arasında olumlu bir şekilde konuşulmak en büyük ödüldü. Sosyal medya ile bu çok daha kolay hale geldi. Bir kişi beğendiği bir hizmeti, ürünü çok daha fazla arkadaşına ve çok daha kısa sürede kolayca tavsiye edebilir hale geldi. Tabi ki memnuniyetsizliği de. Sosyal medyadaki takipçi ve bağlantıların sayısı bir anda binlerce kişiye birden ulaşma imkanı sağlaması açısından oldukça büyük bir güce sahip.

Artık oyun değişti ve bu durumdan faydalanmak, marka değerinizi büyütmek ve daha fazla pay almak için kitlenizin konuşabileceği, paylaşabileceği kaliteli içerikler üretmeniz gerekmektedir.

Bunun yanında, elinizde çok daha fazla veri olması ve müşterilere ulaşım kolaylığı olması sebebi ile müşteriler artık firmaları aramaktan vazgeçti. Firmaların kendileirne gelmesini beklemeye başladılar. Herhangi bir kişi Twitter da bir markadan bahsettiğinde, o markaya ait bir sorumlunun kendisine cevap vermesini bekliyor. eğer kullanıcı bu beklentisini karşılayamazsa ve rakibiniz bunu yanıtlarsa tahmin edin bakalım bu kullanıcıyı kim kazanmış olur?

Medya tüketim alışkanlıklarının değişimi ile, müşterilerinizi herkesten daha iyi dinlemeli, onları daha iyi anlamalı ve marka mesajınızı buna göre analiz etmelisiniz.

İnsana Dokunuş

İşte bu noktada insan unsuru işin içine giriyor. Markalar, hedef kitlelere ulaşabilmek, marka bilinirliğini ve yaygınlığını arttırmak için insanlarla iyi bir iletişim kurmaları gerektiğinin farkına  vardı. Kullanıcıların istediği sadece bir yanıt değil, bir bağlantı. Onlar, dinlenildiklerini ve fikirlerinin önemli olduğunu bilmek istiyor. Sosyal medyanın gücü, herkesin sesi olmasından kaynaklanıyor. İnsanlara kendilerini ve fikirlerini özgürce ifade edecekleri bir platform. Bir markaya onları kutlamak için tweet atabilir ve ne düşündüğünüzü bilmelerine olanak sağlayabilirsiniz. Tweeetinize popüler bir hashtag ekleyerek dünya çapında bir konuşmanın bir parçası haline gelebilirsiniz. Herkes biri olabilir ve sesini duyurabilir.Ve büyüyen beklenti, markaların onları duyması, önemsemesi.

Bir insana onun önemli olduğunu bildirmenin en iyi yolu, onlara cevap vermektir. Eğer markanız kullanıcılara cevap verebilir, sorularını yanıtlayabilir ve tüketici dünyasının kullanışlı bir parçası haline gelebilirse, insanlar kendilerini önemli  hatta özel hisseder. Sonuç olarak bu davranışınızla ilgili olarak sizden olumlu bir şekilde bahsedecektir. Bu, insan ilişkileri ve markanın temel noktasıdır. Artık insanlar reklam görmek yada duymak istemiyor. Gerçek etkileşimi, onları duymanızı istiyorlar. Onlar sadece birer sayıdan ibaret olmadıklarını görmek istiyorlar.

İnsanlar, online profillerini oluşturmak ve düzenlemek için vakit harcıyorlar ve bunun bir sebebi var: Çünkü oluşturdukları kişilik dijital dünyada kendileri… Birisi size gerçek dünyada bir soru sorduğunda onları görmezden geliyor musunuz? Eğer görmezden geliyorsanız, onların sizinle bir şey yapmak isteyeceklerini düşünüyor musunuz?

Sosyal medya sohbetleri size bir konuyu pek çok açıdan görme fırsatı verir. İşiniz ve sektörünüz hakkında pek çok fikir. İnsanlar bu fikirlerini paylaşmak istedikleri ve duyulmak istedikleri için yazıyorlar. Onların sesini kabullenmek, yapabileceğiniz yerlerde onlara yardımcı olmaya çalışmak ile sağlam bir sosyal topluluk yaratma konusunda çokça yol alabilirsiniz.

Bir önceki yazım olan iOS'tan Android'e Geçiş Rehberi başlıklı makalemi de okumanızı tavsiye ederim.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on LinkedInEmail this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir