Sosyal Medya ile İlgili Dikkat Çekici İstatistikler

  • Kadınlar, erkeklere göre, belli başlı markaların durum güncellemelerini ve paylaşımlarını daha sık kontrol ediyor.
  • Sosyal medyayı kullananların % 71‘i, Facebook, Twitter gibi sosyal ağlarda takip ettikleri marka ve sayfaların ürünlerini satın almaya daha yatkın oldukları belirlenmiştir.
  • Organik arama ve paralı reklamları da dahil ederek bütün sanal mecraların geri dönüşüm ortalaması düşünüldüğünde, % 2,17 ile Twitter en başta yer almakta…
  • İnternette her 60 saniyede bir, ortalama olarak Facebook’ta 1 milyon 800 bin kez “Beğen” butonuna tıklanıyor, 278 bin tweet gönderiliyor, 571 adet web sitesi oluşturuluyor, 347 adet WordPress gönderisi yayınlanıyor ve kullanıcılar tarafından Youtube’ye 72 saat uzunluğunda yeni video yükleniyor. Ayrıca iş verenler, aradıkları uzmana ulaşmak için tam 11 bin arama yapıyor.
  • Gezi olaylarında da sıkça gördüğümüz üzere, “Lütfen retweet yapın.”, “Lütfen yardım edin.” gibi söz grupları içeren tweetler, diğer tweetlere göre tam % 170 daha fazla retweetleniyor.sosyal-medya-istatistik-içİçeriğinde resim barındıran paylaşımlar, diğer paylaşımlara nazaran tam % 53 daha fazla beğeni alıyor ve % 104 daha fazla yorum alıyor. Bu yüzden sitenizin sosyal sayfasındaki paylaşımlarınızı resimli olarak yapmaya özen gösterin.
  • Sitenize ya da markanıza ait sosyal sayfanızda yaptığınız paylaşım, fanlarınızın sadece % 12‘sine ulaşıyor. Böyle bakıldığında bu düşük bir rakam gibi görünse de bu ulaşan kişilerin de gönderinizi paylaşması/beğenmesi, bu oranı arttıracaktır.
  • “Neler Yapmam Gerekiyor?” alt başlığında bahsettiğim üzere, içeriklerinizin ve bu içeriklerin başlıklarının ilgi çekici olması, sosyal medyada takip edilmesinin ilk 3 sebebinden biri…
  • Kullanıcıların % 59‘u, online reklamlardan aktif bir şekilde etkileniyor.
  • Akıllı telefonların diğer telefonlardan daha önemli hâle geldiği günümüzde, bu akıllı telefonları kullananların % 46‘sı, en az bir kere mobil reklam görüntülemiş. Bu mobil reklam görüntüleyen kesimin de yarısından fazlası satın alma işlemi gerçekleştirmiş.
  • İki tane aynı özelliklerde site düşünelim. Bu iki site de kaliteli, özgün ve ilgi çekici içerik oluşturmakta. Ancak bunlardan bir tanesi Facebook’ta reklam vermekte, diğeri ise vermemekte. Facebook’ta reklam veren site, diğerine göre ortalama 5.3 kat daha geniş bir kitleye ulaşıyor.
  • Online müşterilerin hemen hemen yarısı, markaların Facebook ve Twitter üstünden müşteri hizmetleri servisi vermesini beklerken, bu beklentiyi karşılayan markaların oranı sadece % 23.
  • Facebook ve Twitter üzerinden şikâyet gönderen müşterilerin % 25 gibi hatrı sayılır bir kısmı, şikâyetlerine 1 saat içinde cevap bekliyor.
  • Kullanıcıların % 75‘i, paralı reklamlarla ilgilenmiyor ve direkt olarak arama sayfasındaki organik sonuçlara yöneliyor.
  • Google’daki arama sonuçlarından herhangi bir siteye giriş yapan herhangi bir kullanıcının sitede kalma süresi, ortalama olarak 14,7 saniye iken bu süre 10,7 saniye.
  • Tâhminlere ve önümüzde yer alan projelere göre, 2016 yılında SEO alanına ortalama 2.2 milyar dolar harcama yapılacak.
  • Arama motorlarını kullanan bireylerin % 75‘i, sadece ilk sayfaya göz atıyor.

Bir önceki yazım olan Hashtagin Tarihsel Süreci ve SEO'ya Etkisi ile İlgili Uzmanların Görüşleri başlıklı makalemi de okumanızı tavsiye ederim.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on LinkedInEmail this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir