Instagram, Facebook ve Twitter Etkileşim Oranları ve Analizi

Birçok blog sitesinde yada içerik sitelerinde Instagram, Facebook yada Twitter’ın birbiri ile etkileşim oranlarının kıyaslandığı, Facebook’un etkileşim oranlarının amacının maddiyata döndüğü için düştüğü, Twitter’ın etkileşimi arttırmak için yaptığı çalışmaları yada Instagram’ın en iyi etkileşim aracı olduğunu okuyorsunuzdur. Son zamanlarda Forrester Research araştırma şirketinin yaptığı ölçümlere göre de ortalama birer etkileşim oranı ortaya çıktı. Sonuç olarak Instagram, sosyal paylaşımda etkileşimin kralı olarak gözüktü.

Forrester’ın 7 farklı sosyal hesap üzerinden 2500′den fazla marka mesajları ile 3 milyon interaktif kullanıcı üzerinden yaptığı çalışmada, markaların aklında olan soruya cevap aradı: Çok sık durum güncellemesi yapılmasını müşteriler istemiyor!

7 farklı sosyal hesaptan 6 tanesinde, markaların takipçileri ile etkileşim oranı %0,1 civarında. Markaların yaptığı her paylaşım izlendiğinde, her bir milyon Facebook takipçisinden sadece 700 tanesi yorum, beğeni, paylaşma gibi etkileşimlerde bulunuyor. Bu oran Twitter üzerinde 1 milyon takipçi açısından 300 civarında.

7 sosyal hesap arasından bir tanesi olan Instagram, diğerlerini geride bırakarak en fazla etkileşim oranı ile dikkat çekti. Herhangi bir Instagram marka sayfasında yapılan bir paylaşıma geri dönüşüm oranı, markanın takipçi sayısının %4,1′i kadar oluyor. Bu oran; Instagram’ın Facebook’a oranlar %58 kat, Twitter’a oranlar %120 kat daha fazla etkileşim aldığının kanıtıdır.

instagram-etkilesim

Araştırma kapsamında detaylı birkaç firmanın içeriğini inceleyen Forrester, markaların sosyal hesaplar üzerinde öncelik olarak Instagram’a değer vermesini istiyor. Facebook’un gelirini arttırmak için artık sayfa beğeni oranı ile güncelleme gösterim oranı arasında uçurum oluşturması, Twitter‘ın maksimum kullanıcıya erişmesi; bu iki şirketin etkileşim oranlarında düşüşe neden oldu. Instagramı kullanarak daha etkili paylaşımlar yapabileceğinizi belirten şirket, şu anlık Facebook ve Twitter’dan önce Instagram hesabı açılması gerektiğini savunmaktadır.

Bir önceki yazım olan Snowball: Tüm Mesajlarınızı Tek Bir Uygulama İle Yönetin başlıklı makalemi de okumanızı tavsiye ederim.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on LinkedInEmail this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir