GittiGidiyor: Erkekler Kadınlardan Daha Çok Alışveriş Yapıyor! [İnfografik]

erkek-alışverişeBay tarafından 2011 yılında satın alınan, Türkiye’nin en önde gelen elektronik ticaret pazar mecralarından biri konumunda bulunan GittiGidiyor, 2014 yılına ait istatistiklerin ve oldukça ilginç detayların yer aldığı bir infografik paylaşarak tüm ilgiyi üzerine çekmeyi başardı.

Şirket tarafından paylaşılan infografikte, GittiGidiyor.com‘un toplam üye sayısının tam 11 milyon kişi olduğu bilgisi yer alıyor. GittiGidiyor’un açıkladığı bir başka ilginç veri ise, 18 – 35 yaş arasında yer alan site kullanıcılarının sayısının 1.571.416 olduğu bilgisini içeriyor.

Söz konusu infografik üzerinde, her ay 8 milyondan fazla aylık satış fırsatının GittiGidiyor.com bünyesinde yer aldığı bilgisine ulaşmak da mümkün. Ayrıca, her 3 saniyede 1 ürünün satıldığı bilgisi ve başarılı e-ticaret sitesinde 5000′den fazla sayıda kategorinin bulunması bilgileri de yayınlanan infografikte kendine yer buluyor. Yazımızın başlığına da konu olan, oldukça enteresan bir başka infografik bilgisinden birisi de, GittiGidiyor.com kayıtlarına göre erkek üye oranının %65; kadın üye oranının ise yalnızca %35 olması durumu. Yani, sosyal hayatta bir geyik malzemesi olan kadınların alış veriş tutkusu, elektronik ticarette kendine fazla yer bulamıyor. Erkekler, bu alanda daha etkin durumdalar.

GittiGidiyor.com tarafından paylaşılan bilgilerden biri de, en çok alışveriş yapılan günün, resmi bir tatil günü olan 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı tarihi olduğu vurgulanması… Haftanın en çok alış veriş yapılan gününün pazartesi günü olması istatistiği ise şaşırtıcı olan bir başka veri oluyor. Ancak, bu verinin oturtulduğu mantıksal çerçevenin ise, söz konusu pazartesi gününün haftanın ilk günü olması ve kullanıcıların işlemlerini ilk günden başlatma arzusu olduğu durumu olarak yorumlanıyor.

GittiGidiyor.com’un mobil uygulamasının, yaklaşık 2.000.000 kişi tarafından indirilmiş olması da, paylaşılan bir başka istatistiki veri olarak kayıtlara geçiyor. 2014 yılı genelinde bakıldığında, en çok satın alınma görülen kategorilerin teknoloji ağırlıklı başlıklar olduğu, bunların içinde ise cep telefonu, bilgisayar, tablet, beyaz eşya, aksesuar ve küçük ev aletleri kategorilerinin öne çıktığı görülüyor.

Diğer tüm merak edilen bilgiler ise, aşağıdaki infografikten detaylı bir şekilde incelenebilmektedir. Üstüne tıklayarak büyütebilirsiniz.

gittigidiyor-infografik

Bir önceki yazım olan Google Reklamlarının Yarısı Görünmüyor! başlıklı makalemi de okumanızı tavsiye ederim.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on LinkedInEmail this to someone

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir